מהי תכנית הפטור מויזה לארה”ב – WVP) Visa Waiver program) ?

התכנית מעניקה אישור ESTA במקום הויזה המסורתית: התוכנית כוללת בתוכה 40 ארצות, רובן אירופאיות ואליהן הצטרפה ישראל ב – 27 בספטמבר 2023.
האוכלוסייה הנמנית בתכנית זוכה ליתרונות משמעותיים בכל הנוגע להיתרי כניסה לארצות הברית.

תכנית הפטור מויזה לארה”ב היא תכנית המאפשרת לאזרחים ממדינות מסוימות שמחזיקים בדרכון ביומטרי (דרכון אלקטרוני עם שבב בו נמצאים נתונים מהעמוד הראשון בויזה) להיכנס לארה”ב לטיול או לנסיעת עסקים ללא צורך לעבור את תהליך הנפקת הויזה. על הזכאים להשתתף בתכנית להוציא אישור נסיעה הנקרא אסתא ESTA (electronic system for travel authorization) מערכת אלקטרונית אוטומטית המעבדת בקשות נסיעה לארה”ב.

תוכנית פטור מויזה לארה"ב

יתרונות התכנית:

  • תשלום סכום סמלי בסך 21$.
  • אישור מהיר.
  • אין צורך בראיון.
  • טופס קל יותר למילוי.

כיצד ניתן לקחת חלק בתכנית ולקבל פטור מויזה לארה”ב?

כאמור ביטול ויזה לארה”ב וליתר דיוק תוכנית הפטור מויזה נכנסה לתוקף בישראל בסוף ספטמבר 2023 ומאז אזרחי ישראל זכאים להגיש את הבקשה לפטור מויזה ולקבל אישור ESTA במידה ומגיש הבקשה עומד בקריטריונים.

במסגרת התוכנית לפטור מויזה לארה”ב:

  • מותר לך לשהות בארצות הברית לא יותר מאשר 90 יום.
  • במידה וקיבלת סירוב לויזה בעבר או נשארת בארצות הברית מעבר לתוקף המצויין על גבי אשרת הכניסה, לא תוכל לקחת חלק מתכנית הפטור.
  • חשוב לדעת: גם אם קיבלת פטור מאשרת כניסה לארצות הברית, אין זה אומר כי לא תבדק לפני כניסתך לארה”ב, ע”י ביקורת הגבולות האמריקאים והמכס. כמו כן, להם יש הסמכות לסרב כניסתך לארצות הברית.

לתכנית ה-WVP ישנם יוצאי דופן שאינם מורשים להשתמש בפטור במקרים הבאים:

  1. לנוסע אין דרכון ביומטרי.
  2. הנוסע נפסל לקבלת ויזה לארה”ב בעבר.
  3. זמן הנסיעה הוא מעל 90 יום.
  4. מטרת הנסיעה אינה עסקים או טיול.
  5. הנוסע מבקש להיכנס לארה”ב עם דרכון אחר בבעלותו שאינו דרכון המופיע ברשימת הזכאות לתכנית.
  6. לנוסע תיק פלילי או כל גורם אחר שיכול למנוע ממנו לקבל ויזה בהליך הרגיל.
  7. יתכנו תנאים נוספים.

במידה ואחד מהתנאים הנ”ל מתקיים על הנוסע להגיש בקשה רגילה לקבלת ויזה לארה”ב

 

שאלות ותשובות

האם דרכון בריטי צריך ויזה לארה”ב?

דרכון בריטי שייך למשפחת המדינות שאינן זקוקות לויזה לארה”ב. במידה והדרכון הבריטי בתוקף יש למלא טופס מקוצר עבור השגרירות ולשלם 21 דולר. כך תקבלו אישור אלקטרוני אשר נקרא גם אישור ESTA.

 

לבעלי יש דרכון ואזרחות צרפתית, האם הוא צריך אישור מסויים/ ויזה כדי לטוס לארה”ב?

צרפת שייכת לרשימת המדינות אשר אינן צריכות ויזה לארה”ב. למרות זאת עליו להנפיק את אישור ה- ESTA לבעלי דרכון צרפתי ולשלם שם את האגרה על סך 21 דולר בלבד.
כמובן יש לוודא שהדרכון הצרפתי בתוקף למועד הנסיעה. חסכתם לעצמכם את התהליך הסבוך של הוצאת ויזה לארה”ב ותוכלו להנות מהליך קצר ופשוט. שתהיה לכם נסיעה טובה!

 

מישהו יודע אם דרכון רומני מצריך ויזה לארה”ב?

דרכון רומני מצריך ויזה לארה”ב ואינו נכלל בתוכנית לפטור מויזה.

 

אנו בחברת VISA USA מנוסים מאוד בסיוע בהוצאת פטור מויזה לארה”ב: במהלך השנים סייענו לאלפי לקוחות מרוצים בהליך הנפקת אישור כניסה לארה”ב. אנחנו מזמינים גם אתכם לחסוך לעצמכם הרבה זמן וכאב ראש ולהסתייע בשירותנו בתהליך הנפקת אישור הכניסה. אנחנו יודעים בוודאות ששימוש בשירותינו ישתלם לכם במונחי עלות תועלת ויעזור לכם להגיע לנסיעה לארה”ב בראש שקט . צרו אתנו קשר עוד היום לפרטים נוספים: 0558891032.