על מנת להגיע לארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות (לפחות לזמן קצוב) – נדרש ארוך והוא הוצאת ויזה לארצות הברית. הוויזה היא למעשה האישור שלכם להיכנס בגבולות ארצות הברית, אך היא אינה מהווה אשרת כניסה למדינה. החלטה זו נתונה בידי הפקחים של מחלקת ההגירה. אך עד שתגיעו לשם, אם אינם אזרחי ארה”ב, תצטרכו לעבור תהליך ביורוקרטי ארוך.

 

עשרה טיפים מועילים להוצאת ויזה לארה"ב

מעל עשרה טיפים להוצאת ויזה לארה”ב כדי להקל עליך את התהליך

 

אישור הביקור, הוויזה, הוא מסמך שמנפיקה קונסוליית ארצות הברית בארץ, והוא נועד למעשה לשלוט בזרם הנכנסים אל ארצות הברית. למרות התדמית העוצמתית שלה, חלקים נרחבים מהחברה בארצות הברית סובלים מעוני מחפיר, ומאבטלה שהולכת ומתפשטת בעיקר באזורים הכפריים. לכן, הממשל האמריקאי נלחם מלחמת חורמה במהגרים בלתי חוקיים המנסים ליהנות ממנעמי הכלכלה הגדולה ביותר בעולם, ועל ידי כך לתפוס משרות ומקומות עבודה שהיו יכולים להיות מאוישות על ידי עובדים מקומיים.

נוסף על כך, ארצות הברית סבלה בשנים האחרונות מאיומי טרור ופיגועים רבים שבוצעו בשטחה, והשליטה על הנכנסים היא אמצעי חשוב ביותר למנוע הגעה של גורמי טרור אל תוך שטחה.

כל אלו ועוד הם הסיבות לבירוקרטיה הקשה שדורשת הוצאת ויזה לארצות הברית, בשונה למשל מהסכמי ביקור חופשיים מאשרה שיש לנו עם מדינות האיחוד האירופאי למשל. כדי להצליח בהוצאת הוויזה כבר על הניסיון הראשון ולהתפנות למשימה החשובה יותר של תכנון הביקור בארה”ב, חשוב מאוד להכיר את המערך הפקידותי ואת התהליך המתקיים. הכרות עם מספר טיפים להוצאת ויזה לארצות הברית תגדיל משמעותית את הסיכויים שלכם לקבל את אשרת הביקור במהרה.

מילוי הטפסים נתפס בעיני ישראלים רבים כחלק משני של הוצאת הויזה, כאשר אנחנו נוטים להחשיב את הריאיון פנים מול פנים כחלק החשוב ביותר בתהליך. מדובר בטעות נפוצה, הנובעת בין היתר מהאופי הישראלי הסומך יותר על פגישה פנים מול פנים מאשר על מסמך רשמי.

חשוב לזכור, אנשי הקונסוליה מטפלים ביותר ממאה אלף בקשות ויזה בשנה. מדובר בכמות אדירה של פניות, אשר אין די זמן לקיים ריאיון אישי ומפורט לכל אחד ואחת מהן. לכן, קיימת שיטת ניקוד המבוססת אך ורק על הכתוב בטפסי הבקשה.

אדם אשר רוצה להמשיך אל הריאיון, חייב למלא את הטופס כהלכה במידה ולא, הפקידים אפילו לא יקדמו אותו לריאיון או ימשיכו את הבירור, מאחר ולתפיסתם אין טעם והוא נפסל אוטומטית. לכן, ברור שחייבים להשקיע במילוי הטפסים הרבה מבחינת זמן וקשב אישי, ולהכיר טיפים להוצאת ויזה לארצות הברית שיסייעו לנו במילוי נכון שלהם.

 

ויזה לארה”ב – טיפים שיעזרו לכם בדרך אל האישור

באמצעות עשרה טיפים להוצאת ויזה לארה”ב תוכלו להכיר את כל הפרטים הקטנים שעשויים להכשיל אתכם:

  1. התחילו מראש – בין אם אתם מוציאים ויזה לראשונה או עושים חידוש ויזה לארה”ב, חשוב להתחיל בתהליך כמה שיותר מוקדם, כדי שלא תהיה לכם בעיית זמן שתוסיף ללחץ.
  2. מלאו את הטופס בקפידה – השלב החשוב ביותר בקבלת ויזה לארצות הברית, זה מילוי טופס DS160 שניתן להוריד באתר השגרירות. הטופס הוא באנגלית ויש למלא אותו בשפה זו.
  3. השיגו מסמכים המוכיחים את הקשר שלכם לישראל – “מרכז החיים בישראל” – ההוכחה שיש לכם אחד כזה תשפר את הסיכוי לקבלת ויזה – זה דורש תלושים ממקום העבודה ומכתב המאשר את העבודה. אם יש בית עסק – תלושים של המועסקים.
  4. רכוש בארץ לא עוזר – אנשים רבים חושבים שרכוש רב בישראל הוא כרטיס כניסה ודאי לארצות הברית. מדובר בטעות נפוצה. גם אם בבעלותכם דירה אחת או יותר, או מכונית וכדומה, המערך הפקידותי האמריקאי לא רואה זאת כיתרון משמעותי.ניתן כמובן בהחלט לכתוב זאת במסמכים במידה ומדובר באמת, אך זכרו שמבחינת הקונסוליה מדובר בנכסים שניתן למכור, ולכן הם אינם קושרים אתכם חזק לישראל בראייתם.לכן, גם אם בבעלותכם נכסים רבים הקפידו להשקיע במילוי כלל הטפסים, ואל תהיו שאננים באופן בלתי מוצדק לגבי הסיכוי שלכם להשיג את הוויזה.
  5. שלמו את האגרה במקביל למילוי הטופס – תשלום האגרה מהווה חלק מהגשת הטופס, ולכן כדאי לעשות זאת באותו המועד. האגרה מתחילה מ-160$ עבור ויזת תייר רגילה ועולה בהתאם לדרגת הויזה (עסקית, סטודנט וכו’).
  6. דאגו לפתור כל בעיה ברשויות לפני – חובות, תיקים פתוחים בהוצאה לפועל וכו’ – כל אלה עשויים למנוע מכם קבלת ויזה, משום שזה נתפס כניסיון לברוח מהבעיות שלכם בארץ.
  7. הכינו תמונות מראש – כדי להתקבל לריאיון ולהוציא את הוויזה, תצטרכו להוציא תמונה לויזה לארה”ב על פי ההגדרות והסטנדרטים האמריקאים. אל תנסו אותם בעניין הזה, מאחר ומדובר בעניין שהם יפגינו כלפיו אפס התגמשות. אל תחכו ליום ההגעה לראיון על מנת לעשות תמונות. צלמו או התמונות הפספורט המקצועיות מראש ובסטודיו מתאים, על מנת לא להקדיש לזה מחשבה נוספת ביום הריאיון בשגרירות.

טיפים שימושיים להוצאת ויזה לארה"ב

מהם הטיפים החשובים ביותר לראיון בשגרירות?

לאחר שסיימתם למלא את שלל המסמכים הנדרשים ולשלם את העלויות של הטיפול בבקשה שלכם, תוכלו להתפנות ולהתחיל להתכונן לריאיון. מדובר בחלק חשוב מהתהליך, מאחר והוא נותן לאנשי השגרירות הזדמנות לחוות אתכם באופן אישי, ולא להיות מוגבלים בבירוקרטיה כובלת כדי להעניק לכם את הוויזה הנחשקת.

כדי לצלוח את הריאיון חשוב מאוד לשים לב למספר נושאים עיקריים. טיפים להוצאת ויזה לארצות הברית לשלב הריאיון כוללים בין השאר:

  1. הגיעו לריאיון לפני הזמן – יש להגיע לריאיון לפחות חצי שעה מראש, על מנת שיהיה לכם זמן למצוא את החדר. ראוי לציין, חידוש ויזה לארצות הברית לא דורש הגעה לריאיון במקרים מסוימים.
  2. הגיעו ללא תיק וללא דברים מיותרים – על מנת שלא להתעכב בכניסה לשגרירות, הגיעו ללא תיקים גדולים, שתייה ובקבוקים וללא מכשירים אלקטרוניים. מומלץ להגיע רק עם שקית שקופה עם המסמכים הדרושים.
  3. אמרו את האמת – הריאיון בא לאמת את מה שכתוב בטופס, לכן צריך להיות עקביים ולא לאלתר דברים במקום. שימו לב – פרטים טכניים ניתנים לבירור ואכן נבדקים על ידי השגרירות, ושקר עשוי למנוע מכם לקבל את הויזה.
    למרות שאנחנו רגילים למערך בירוקרטי ישראלי ידידותי אשר לוקח בחשבון מעט עיוותי מציאות, המערך הפקידותי האמריקאי אינו רואה זאת בצורה דומה כלל.הגשה של תצהיר כוזב באחד הטפסים למילוי הוויזה יגמר במקרה הטוב בסירוב להוצאת הוויזה, ובמקרה הרע באיסור כניסה לארצות הברית לכל החיים ובהגשת תלונה במשטרת ישראל, ראו הוזהרתם. הקפידו שכל התצהירים והמסמכים שאתם מוסרים הם אמת לאמיתה, ואל תתפתו בשום אופן לעיוותים. מדובר בעניין שהסיכון הטמון בו עולה בהרבה על התועלת המדומיינת.
  4. הופעה אישית: מדובר בנושא זר לישראלים רבים, אך קרוב מאוד לליבם של אזרחי ארצות הברית וחלק ממדינות אירופה. ההגעה לריאיון רשמי, כמו גם למפגש עבודה או ייעוץ כלשהו, חייבת להיעשות תוך תשומת לב מרבית להופעה האישית.מדובר בנושא אשר ישראלים רבים נוטים לזלזל בו בטענה שהם לובשים רק מה שנוח, אך מדובר בטעות שעלולה להיות קטלנית לסיכוי הוויזה שלכם.

    חשוב מאוד להקפיד להגיע אל הריאיון לבושים בבגד רשמי, כאשר המינימום הנדרש הוא מכנס מחויט (בשום אופן לא ג’ינס) וחולצה מכופתרת לגבר. לנשים ההגדרות נזילות יותר.

    חשוב שתגיעו בהופעה שתגרום למראיין לחוש ביטחון בכם ובכוונות שלכם, ולא להיראות כמו אדם שרק מחפש להיכנס אל ארצות הברית בשביל לעבוד באופן לא חוקי.

  5. שפת גוף:יחד עם הופעה אישית מדובר בחלק קריטי מהרושם הראשוני שתתנו למראיין שלכם. זכרו, למראיין אין הרבה זמן להתרשם מכם, ולכן השקעה ברושם הראשוני יכולה לקבוע את תוצאות הריאיון.שפת הגוף שלכם היא צורת תקשורת בלתי פורמאלית אך מורגשת מאוד, והמראיינים מאומנים בלשים אליה לב.

    הקפידו להסתכל אל המראיין בעיניים ולא להסיט את מבטכם ממנו במהלך שיחה.

    בנוסף על כך, נסו להיראות נינוחים, והקפידו שלא לשחק יתר על המידה בשרוולי הבגד או בחפץ כלשהו, מאחר וזה משדר חוסר ביטחון ומדליק אצל המראיין נורת אזהרה.

  6. תלוש משכורת:  אחד הדברים שהמראיינים נוטים לשים אליו לב ולשאול עליו הוא תלוש המשכורת שלכם. אם אתם עובדים שכירים בחברה כלשהי, עליכם לדעת שמצופה מכם להציג שלושה תלושי שכר אחרונים, זאת בצמוד לאישור על זמן העבודה הארוך בחברה, ככל שיהיה ארוך יותר כך סיכוייכם עולים. במידה ואתם עוסק עצמאי, יתכן שתצטרכו להציג אישור עוסק, כמו גם תאריך פתיחת עסק ולהציגו בריאיון.

 

טיפ נוסף חשוב להוצאת ויזה: אם לא מסתדרים, פנו למומחים

אם השפה האנגלית שלכם לא מספיקה למילוי הטופס, או שאתם חוששים מהריאיון, או שאין מספיק זמן לעשות את כל התהליך באופן עצמאי או שאתם פשוט לא רוצים להסתבך עם הבירוקרטיה – פנו למומחה והגדילו את סיכוייכם לקבלת הויזה, קראו כיצד לבחור חברה מומלצת להוצאת ויזה לארצות הברית כדי להמנע מעוגמת נפש וכדי לבחור חברה ישרה, אמינה, ותיקה שאתם יכולים לסמוך עליה.

 

ההשקעה משתלמת

הליך הוצאת ויזה לארה”ב הוא אמנם תהליך ארוך ומורכב, אך הוא משתלם בסופו של דבר. ארצות הברית היא אחד המקומות התיירותיים הבולטים ביותר בעולם. כך שאם כף רגליכם עדיין לא דרכה במקום זה, כדאי בהחלט לעמול מעט על הוצאת הוויזה. רק קראו את תגובות הגולשים החוזרים מטיול בארה”ב ותדעו כי ההשקעה הזו משתלמת.

 

מה קורה אם נכשלים בהשגת הוויזה?

חשוב לזכור שלמרות שמדובר בתהליך מאיים מאוד, רוב האנשים המבוססים ובעלי המקצוע המנסים להוציא ויזה למטרה כשרה גם יצליחו. אם במקרה לא יעלה בידיכם להוציא את האישור, לא תצטרכו לחכות ותוכלו לנסות שוב מיד.

השגרירות ממליצה על 6 חודשים של המתנה בין הגשה אחת לשניה. מתוך התפיסה שבמהלך פרק זמן זה משהו בסטטוס שלכם עשוי להשתנות. חתונה, עבודה בשכר טוב יותר או ותק, רישום ללימודים וכדומה. אך יש מקרים מסוימים שניתן להגיש בהפרשים קצרים הרבה יותר. לכן כדאי ומומלץ להתייעץ.

 

מקווים שהמאמר סייע לכם.

לכל שאלה נשמח להקל עליכם ולסייע עם שירות מעולה.

טלפון: 055-8891032

 

קשור לנושא:

הוצאת ויזה לארצות הברית באופן עצמאי

איך לבחור חברה מומלצת להוצאת ויזה לארה”ב

הוצאת ויזה לארה”ב בשירות עצמי (יתרונות וחסרונות)