אנשי עסקים המבקשים לבצע נסיעה עסקית קצרה לארה”ב נדרשים להגיש בקשה לקבלת ויזה מסוג B1/B2, שאמנם נחשבת ויזת תיירות לצרכי טיול, ביקור או נופש בארה”ב אך מאפשרת גם כניסה למטרות עסקיות במידה ומדובר באיש עסקים שלא מקבל שכר בארה”ב כלומר שמרכז תעסוקתו הוא במדינת המקור.

 

ויזת עסקים לארה"ב

ויזת עסקים לארה”ב בעברית

 

איזו פעילות מכסה ויזת עסקים לארה”ב?

הגדרת הפעילות העסקית המותרת תחת ויזת B1/B2 כוללת מספר פעילויות, ביניהן: פגישות עסקיות עם לקוחות – כולל ביקור באתרי לקוח, ביצוע התקנות, קריאות שירות או תיקוני ציוד עבור לקוחות קיימים או פוטנציאליים, השתתפות בפגישות עסקיות וניהול משאים ומתנים, השתתפות בוועידות, כנסים או תערוכות, טיפולים בנכסי החברה המעסיקה או חברה שלה קשרים עסקיים איתה, מתן הרצאות מסוימות (שטיבן צריך להיבחן באופן אינדיבידואלי על ידי נציגי השגרירות), וכן ניהול מחקרים קצרים שעבורם לא מתקבל תשלום בארה”ב. כאמור, אסור למבקש הויזה לקבל שכר בארה”ב עבור אף אחת מהפעילויות המפורטות שכן לצורך כך נדרשת הגשת בקשת ויזת עבודה לארה”ב.

יש לציין שלצורך קבלת ויזת עסקים לארה”ב יידרש המבקש להביא לראיון האישי מסמכים המפרטים את מטרת הביקור, את טיב הקשרים העסקיים עם האנשים שאותם הוא יבקר ואיתם ייפגש, פרטים לגבי הפרויקטים הרלוונטיים, לגבי סוג הכנס ומארגניו, לגבי מקורות המימון של הנסיעה, אישורים על תעסוקה במדינת המקור ועוד.

יש דרך לקצר תהליך הגשת בקשה לויזת עסקים לארה”ב?

אתר VISA USA מציע פתרון שנועד להקל ולקצר את תהליך הגשת הבקשה גם עבור מבקשי ויזת עסקים לארה”ב. אנשי עסקים שזמנם דחוק יכולים ליהנות מהשירות שמאפשר להם למלא את שאלון הבקשה לויזה במקום אחד, בעברית ובאופן שוטף וברור. האתר, שנועד לתמוך במבקשי ויזת B1/B2 מישראל, יחסוך להם את הצורך לעבור בין אתרי הרשות השונים (בארה”ב לצורך מילוי השאלון ובארץ לצורך קביעת הראיון האישי ותשלום האגרה), יציע להם one-stop-shopגם לטובת העברת התשלום וגם לטובת קביעת הראיון האישי בזמן ובמקום המתאים להם, וכן ימליץ להם על המסמכים שיידרשו לצורך השלמת הראיון האישי. צריכים ויזת עסקים לארה”ב? פשוט היכנסו לאתר VISA USA ולחצו על “להגשת טפסים מיידית”.

 

שאלות ותשובות בנוגע לויזת עסקים לארה”ב

שאלה: האם אני צריך להוציא ויזה b2 או b1/b2?

תשובה:

שלום רב,
זה תלוי מה מטרת הנסיעה שלך, אם אתה נוסע לשם תיירות וטיול בלבד מספיק ה – B1 אם אתה מעוניין לגשת לכנסים או לקיים עסקים בארה”ב עליך להוציא גם את ה – B2.
מכיוון שאין הבדל בעלות אגרת הויזה אפשר להוציא בבת אחת את שני הסוגים.

אין תגובות - להיות הראשון

כתיבת תגובה